Consultanta in inovare este foarte dezvoltata in lumea de afaceri occidentala, insa o cautare a celor doi termeni in google (consultanta + inovare) returneaza destul de putine rezultate relevante:
- un numar redus de firme care pe langa alte activitati de consultanta au inclus si inovarea;
- cateva cursuri tinute in anii trecuti;
- unele clustere de inovare.
De ce oare acest interes (cel putin aparent) scazut in inovare? Nu vor firmele din Romania sa inoveze, sau acest termen e inlocuit de dezvoltare, cresterea afacerii, crearea de noi produse si servicii etc.?
In mod sigur o abordare structurata a inovarii ar aduce beneficii oricarei firme care nu mai inregistreaza crestere si care nu mai gaseste solutii sa raspunda atacurilor concurentei.
Cu ce ar trebui sa inceapa:
- cu o analiza si o diagnoza a situatiei actuale (innovation assessment);
- elaborarea unei strategii de inovare corelata cu strategia generala de afaceri;
- crearea unei culturi a inovarii, astfel incat angajatii sa inteleaga importanta inovarii si a necesitatii contributiei fiecaruia;
- implementarea unui sistem de generare de idei inovative si de selectie a celor mai bune si fezabile; reprezentam in Romania furnizorul uneia din cele mai populare solutii informatice pentru captarea si selectarea ideilor inovative;
- crearea unui portofoliu de proiecte inovative ce urmeaza a fi implementate;
- si partea cea mai grea – implementarea.
Nu e un proces foarte dificil si teoria suna simplu, aplicarea insa necesita vointa, dorinta, efort, buget, echipa si responsabilitati.
Noi la GPG Advisers am incercat implementarea acestei metodologii si promovarea necesitatii inovarii in Romania. Inclusiv prin consultanta gratuita. Asa ca daca sunteti interesati, va asteptam pe http://www.gpgadvisers.ro. Impreuna putem pune Romania pe harta inovarii.
In plus, putem ajuta firmele sa isi optimizeze activitatea actuala prin:
- Crearea unui plan de afaceri care sa asigure cresterea competitivitatii firmei;
- Analiza structurii costurilor in vederea optimizarii acestora;
- Crearea unui plan de marketing care sa asigure vizibilitate maxima si promovarea cu succes a serviciilor/produselor;
- Motivarea fortei de vanzari si stabilirea target-urilor de vanzari;
- Stabilirea unui set de KPI care sa permita monitorizarea activitatii firmei si interventia atunci cand este nevoie;
- Training in leadership, motivare, customer service astfel incat personalul sa livreze servicii de excelenta si sa impresioneze clientii;
- Pregatirea firmei pentru vanzare.
Sa inovam cu succes!
Daca ai nevoie de un sfat, te rugam sa ne scrii la office@gpgadvisers.ro.